Gözden Kaçırmayın
GEBE OKULU’NDA EĞİTİMLER VERİLİYORDünya genelinde hem Tip-2 diyabet tedavisinde hem de kilo verme süreçlerinde yaygın olarak kullanılan GLP-1 reseptör agonisti ilaçlar hakkında endişe verici bir duyuru yapıldı. Avustralya Şifalı Ürünler İdaresi (TGA), bu ilaçların optik sinir hasarına neden olarak körlüğe yol açabileceğini bildirdi. TGA tarafından yayımlanan resmi açıklamada, söz konusu ilaçların "arteritik olmayan anterior iskemik optik nöropati (NAION)" adı verilen nadir fakat son derece ciddi bir göz rahatsızlığı ile ilişkili olabileceğine dikkat çekildi.
Hastalığın etki mekanizmasına ve tehlikelerine değinilen açıklamada "NAION, körlük dahil olmak üzere kalıcı görme bozukluğuna yol açabilir ve ne yazık ki kaybı düzeltecek kanıtlanmış hiçbir tedavi yöntemi bulunmamaktadır" şeklinde oldu.
Avustralya yetkilileri, yürütülen incelemeler kapsamında bugüne kadar GLP-1 grubu ilaçlarla bağlantılı 36 NAION vakasının tespit edildiğini açıkladı.Gözün arka kısmında yer alan optik sinire giden kan akışının bozulmasıyla meydana gelen NAION, genellikle sabah uyanma anında, herhangi bir ağrı hissettirmeden aniden ortaya çıkıyor. Oluşan hasar ise çoğunlukla geri dönüştürülemiyor.
Kan şekeri ve iştah kontrolünü sağlayan bir hormonu taklit ederek çalışan GLP-1 grubu ilaçları kullanan hastalar için acil çağrıda bulunuldu. TGA, bu ilaçları tüketen kişilerin en ufak bir görme kaybı veya bozukluğu yaşamaları halinde ilacı derhal keserek zaman kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurması gerektiğini vurguladı.
Feride Likos
İnternet Editörü







Yorumlar
Yorum Yap