Termal Belediyesi, çevre koruma bilincini artırmak amacıyla atık yağ toplama kampanyası başlattı. Yalova Belediyesi'nden sonra harekete geçen Termal Belediyesi, 5 litre atık yağ getiren vatandaşlara 1 litre ayçiçek yağı hediye edecek.
Atık Yağların Çevreye Verdiği Zarar
Çevremizi korumak konusunda hassas olduğumuz bu dönemde bazı Belediyeler bu konuda adımlar atmaya başladı. Yağların çevreyi kirletme etkisinin fazla olması, mutfaklarda sürekli elimizin altında oluşu ve kullanım sıklığı sebebiyle atık yağlar lavabolar gibi noktalar kullanılarak imha edilmeye çalışılıyor.
Fakat bilinmeyen nokta ise bir çay bardağı kadar yağın yaklaşık bir milyon litre temiz suyu kirletebiliyor oluşu. Bu önemli çevre sorununa dikkat çekmek için Termal Belediyesi harekete geçti.
Termal Belediyesi'nin Kampanya Detayları
Termal Belediyesi bitkisel atık yağ toplama merkezleri oluşturdu ve sürdürülebilir bir kampanya ile vatandaşa duyurdu. Üvepzınar Mahallesi Mahalle Muhtarlığı ve Gökçedere Mahallesi Mahalle Muhtarlığı'nda bulunan atık yağ toplama merkezlerine 5 litre atık yağ getiren kişilere 1 litre ayçiçek yağı hediye edilecek.
Bu kampanyayla atık yağların doğaya ve çevreye zarar vermeden toplatılmasına yardımcı olacağı düşünülüyor. Proje, çevre kirliliğinin önlenmesi ve geri dönüşüm bilincinin yaygınlaştırılması açısından büyük önem taşıyor.









Yorumlar
Yorum Yap